Priemerná predajná cena
Priemerná predajná cena (PPC) je ekonomický ukazovateľ, ktorý predstavuje priemernú cenu, za ktorú sa určitý produkt alebo služba predáva na trhu počas určitého obdobia. Táto hodnota sa zvyčajne vypočíta ako aritmetický priemer cien, za ktoré boli produkty alebo služby skutočne predané. Priemerná predajná cena je dôležitým nástrojom pre obchodné analýzy, pretože umožňuje podnikom a analytikom lepšie rozumieť trhovým trendom a hodnotiť efektívnosť cenových stratégií.
V praxi sa priemerná predajná cena využíva na porovnávanie cien v rôznych časových obdobiach alebo medzi rôznymi segmentmi trhu. Môže taktiež slúžiť ako základ pre stanovenie cenových politík alebo ako indikátor pre rozhodovanie o investíciách. Dôležité je však pamätať, že PPC môže byť ovplyvnená rôznymi faktormi, ako sú sezónne výkyvy, zmeny v dopyte alebo ponuke, a preto by mala byť vždy analyzovaná v širšom kontexte.