Riadenie obchodných procesov
Riadenie obchodných procesov (BPM – Business Process Management) je systematický prístup k zlepšovaniu a riadeniu podnikových procesov v organizácii. Cieľom BPM je zefektívniť procesy tak, aby boli viac orientované na zákazníka, flexibilnejšie a schopné rýchlejšie reagovať na zmeny v podnikateľskom prostredí. V rámci BPM sa využívajú rôzne techniky, nástroje a metodológie na analýzu, modelovanie, implementáciu, monitorovanie a optimalizáciu podnikových procesov.
Podstatnou časťou riadenia obchodných procesov je identifikácia a mapovanie existujúcich procesov, aby sa pochopili ich silné a slabé stránky. Následne sa tieto procesy modifikujú alebo redizajnujú s cieľom odstrániť neefektívnosť a zlepšiť celkový výkon. Implementácia BPM zahŕňa aj použitie špecializovaného softvéru a technológií, ktoré umožňujú automatizáciu a lepšiu kontrolu nad procesmi. Výsledkom je zvýšenie produktivity, zníženie nákladov a zlepšenie kvality služieb a produktov poskytovaných zákazníkom.